Divizia locala a transportatorului Gefco, parte a grupului Peugeot - Citro'n, estimeaza o scadere a businessului de 10% in acest an, de la aproximativ 24 de milioane de euro in 2008.
Reprezentantii Gefco au declarat ca principala cauza a reducerii afacerilor o reprezinta declinul pietei auto. Volumele transportate in piata auto sunt cu 60% mai mici in primele trei trimestre ale anului fata de 2008, in urma reducerilor vanzarilor de automobile noi.
"Noi am avut o reducere de 20-40% a volumelor de marfa transportate, dar la final de an estimam o scadere de 10% pentru ca avem proiecte noi care au compensat afacerile cu alti parteneri", a declarat Denis Renard, directorul general al Gefco Romania.
Zece clienti noi
Compania a adus in portofoliu in acest an zece clienti noi si a demarat 24 de proiecte de transport noi pentru industria electronicelor, bunurilor electrocasnice albe si negre, televizoare, masini de spalat, frigidere si in FMCG. In industria de electronice si electrocasnice principalii clienti sunt producatorii locali Electrolux si Arctic, pentru care compania realizeaza atat import din Turcia, cat si export de aparatura frigorifica la nivel european. "In retailul electro lucram cu furnizorii retailerilor specializati, pentru care facem import, depozitare, preparare si etichetare", a spus Renard.
Pe langa scadererea numarului de automobile transportate, care sunt realizate in proportie de 70% pe cale feroviara si 30% pe cale rutiera, reprezentantii Gefco spun ca si transportul pe mare a inregistrat un declin semnificativ.
"Criza in sine a determinat ca toate bunurile importate la Constanta sa raporteze scaderi, inclusiv la bunuri de larg consum. Veniturile scad semnificativ pentru ca odata cu scaderea navlului ( costul transportului pe apa - n.red.) au scazut si volumele, deci nu a existat o compensare", a declar