Adrian Iovan, unul dintre cei mai vechi piloţi ai Tarom, a părăsit compania de stat pentru Blue Air. Gestul său ar putea fi urmat de alţi 20 de piloţi din flota Boeing. Motivul? Noua lege a pensiilor. Dacă va intra în vigoare în forma actuală, legea unitară a pensiilor ar putea avea un impact major şi asupra piloţilor aviaţiei civile, dar mai ales asupra celor de la Tarom. Potrivit viitoarelor legi care reglementează sistemele de salarizare şi de pensii, nu vor mai exista angaj
Adrian Iovan, unul dintre cei mai vechi piloţi ai Tarom, a părăsit compania de stat pentru Blue Air. Gestul său ar putea fi urmat de alţi 20 de piloţi din flota Boeing. Motivul? Noua lege a pensiilor.
Dacă va intra în vigoare în forma actuală, legea unitară a pensiilor ar putea avea un impact major şi asupra piloţilor aviaţiei civile, dar mai ales asupra celor de la Tarom. Potrivit viitoarelor legi care reglementează sistemele de salarizare şi de pensii, nu vor mai exista angajaţi la stat care să primească şi salariu, şi pensie mare. Aceste amendamente lovesc crunt în breasla aviatorilor. Până acum, piloţii puteau ieşi la pensie la vârsta de 50 de ani, dar aveau voie să continue activitatea cel puţin încă un deceniu. Din acest punct de vedere, această categorie era foarte pizmuită. Veniturile unui comandant activ de aeronavă, proaspăt pensionat, puteau ajunge şi chiar depăşi 7.000 de euro lunar.
Piloţii cu experienţă ai aeronavelor Tarom fac demersuri pentru a-şi salva veniturile substanţiale ce ar putea fi afectate de noile reglementări. Una dintre soluţii ar fi ca după pensionare să activeze în continuare în companii private. Iată de ce, în perioada următoare, este foarte probabil să asistăm la o migrare a piloţilor de la compania de stat (în principal, a celor din flota Boeing) la operatorii low-cost, precum Blue Air, care deţin flote formate din astfel de aparate. @N_