Aproape jumătate dintre firmele private şi instituţiile de stat au redus numărul angajaţilor în acest an. Totodată, bugetul de resurse umare a fost micşorat de 43% dintre organizaţii, departamentele de vânzări şi finanţe având în prezent o importanţă mai mare, potrivit unui studiu al HR-Club.
HR Club şi Daedalus Millward Brown au realizat, în perioada 31 august-18 septembrie, un studiu la care au participat 225 de directori generali, precum şi directori şi middle management din cadrul departamentelor de resurse umane din companii româneşti mari, multinaţionale, instituţii publice, IMM-uri şi organizaţii non-guvernamentale. Domeniile de activitate au fost media, auto, finanţe, retail, industria de bunuri de larg consum, construcţii, farma, IT şi telecomunicaţii.
Organizaţiile mici au sub 50 de angajaţi, cele medii între 50 şi 250 de angajaţi, iar cele mari peste 250 angajaţi.
În studiu se arată că mai mult de jumătate dintre companiile medii şi cele mari au redus numărul angajaţilor şi aproape una din două a micşorat bugetul de resurse umane, comparativ cu 2008. Companiile mici au tendinţa să menţină numărul angajaţilor şi bugetul pentru resurse umane la acelaşi nivel cu cel de anul trecut.
Astfel, 48% dintre respondeţi au spus că numărul de angajaţi a scăzut faţă de 2008, 29,3% că s-a păstrat la acelaşi nivel, iar 22,7% au recrutat.
În cazul companiilor mari, 54% au făcut restructurări, 20,4% au păstrat numărul salariaţilor, iar 25,7% au angajat, în timp ce organizaţiile de dimensiuni medii au renunţat la o parte din echipă în 51,5% din cazuri, 25,8% au acelaşi personal şi 22,7% şi-au completat forţa de muncă.
De asemenea, 15,2% dintre companiile mici au angajat, 28,3% au renunţat la o parte din personal, iar cele mai multe (58,5%) nu au făcut restructurări, dar nici recrutări.
În ceea ce priveşte bugetul pentru resur