Constructorii niponi vor scoate pe piaţă automobile pe baterie la preţuri care nu vor depăşi 25.000 de euro. Chiar dacă anul acesta Salonul Auto de la Tokyo este cel mai sărac din istoria Japoniei, maşinile „băgate în priză“ sunt vedetele evenimentului. „Cursa pentru automobilul cu emisii zero a început“, afirma Carlos Ghosn, preşedintele companiei Nissan Motors, în debutul speech-ului său, aici la Tokyo.
Constructorul japonez afirmă că trecerea la maşina electrică trebuie să aibă loc cât mai repede şi numai la preţuri pe care consumatorul de rând să şi le poată permite.
Baterie pentru 160 de kilometri
„LEAF va fi primul automobil electric care se va vinde la preţuri apropiate de puterea de cumpărare a multor consumatori“, susţine Ghosn, vorbind despre acest automobil electric compact ce se va lansa pe piaţa americană la sfârşitul anului 2010.
LEAF este un automobil cu o baterie Li-Io de peste 200 de kilograme capabilă să ofere o autonomie de 160 de kilometri. Afirmaţiile preşedintelui Nissan fac o uşoară aluzie la Mitsubishi i-Miev, primul automobil electric din lume aflat deja la vânzare în Japonia la un preţ destul de piperat, de circa 36.000 de euro.
Ghosn nu a oferit niciun detaliu legat de preţul lui LEAF, dar este de aşteptat ca acesta să nu depăşească 20.000 de euro.
Maşinile hibrid, o iluzie
Matsuko Osamu, preşedintele companiei Mitsubishi Motors Corporation, a declarat că preţul modelului i-Miev va scădea la jumătate în următorii doi-trei ani, interval în care producătorul şi-a propus să vândă până la 30.000 de unităţi pe an. În 2009 s-au vândut doar câteva sute de unităţi şi doar la clienti preferenţiali. „Sper că la anul vom putea avea şi clienţi persoane fizice“, declară Matsuko.
Carlos Ghosn a ţinut să „îi în