În timp ce mai toate sectoarele economiei fac eforturi pentru a supravieţui, call-centerele par o insulă de stabilitate. Chiar dacă nu la fel ca în 2008, afacerile lor cresc şi încă se fac recrutări. Criza economică a frânat dezvoltarea pieţei autohtone de call-centere, după ce mai mulţi ani aceasta a înregistrat creşteri spectaculoase. „Estimarea pentru anul în curs se menţine la nivelul de 120 milioane de euro“, spune, pentru Capital, Mădălina Vilău, managing
În timp ce mai toate sectoarele economiei fac eforturi pentru a supravieţui, call-centerele par o insulă de stabilitate. Chiar dacă nu la fel ca în 2008, afacerile lor cresc şi încă se fac recrutări.
Criza economică a frânat dezvoltarea pieţei autohtone de call-centere, după ce mai mulţi ani aceasta a înregistrat creşteri spectaculoase. „Estimarea pentru anul în curs se menţine la nivelul de 120 milioane de euro“, spune, pentru Capital, Mădălina Vilău, managing partner ExpoMedia. Anul trecut, piaţa era evaluată tot la 120 de milioane de euro, dar atunci a marcat un avans substanţial faţă de cele 70 de milioane de euro înregistrate în 2007. „Rata de creştere pentru 2010 este uşor mai rezervată faţă de anii anteriori, undeva la 15%-20%“, mai spune Vilău.
Şi totuşi, ce a schimbat 2009 în acest sector? „A adus o presiune imensă pe costuri, o atenţie mărită către posibilitatea externalizării de servicii, retehnologizare şi automatizare. Pe scurt, către eficienţă“, apreciază Vilău. Iar companiile din domeniu confirmă aceste lucruri. Pentru că, odată confruntaţi cu tăierile de costuri pe care mai toate firmele au fost constrânse să le facă la nivel internaţional, jucătorii s-au văzut nevoiţi să îşi adapteze portofoliul la noile nevoi ale clienţilor.
Selecţie mai dură a furnizorilor de servicii
Afacerile XL World, de exemplu, au crescut anul trecut cu circa 20% faţă anul 2007, la 4,65 m