In conditiile unui context economic dificil, volumul facturilor cesionate UniCredit Tiriac Bank in primele 9 luni din 2009 a crescut, in total, cu 10,2% fata de perioada similara din 2008.
Pentru facturile domestice, divizia de factoring a UniCredit Tiriac Bank a realizat in primele 9 luni din 2009 o cifra de afaceri de 1,615 miliarde lei, in crestere cu 13,5% fata de perioada similara din 2008, insa la nivel de facturi in relatii internationale, cifra de afaceri a scazut cu 50%, pana la 39,5 milioane lei.
"Factoringul este o solutie pentru toate partile, nu numai pentru clientii care ne-au cesionat facturile. De asemenea, factoringul este un produs care creste de la an la an, mai ales acum in perioada de criza cand toata lumea doreste bani. Pe plan international, piata de factoring depaseste 1.300 miliarde euro si este concentrata in mare parte in Europa", a declarat Andreea Marinescu, director al diviziei de factoring din cadrul UniCredit Tiriac Bank.
In Romania, utilizarea solutiilor de factoring a ajuns la sfarsitul lui 2008 la un grad de penetrare de 1,5% din Produsul Intern Brut, de la 0,8% cat era in 2006.
"La sfarsitul anului trecut aveam o cota de piata de 32%, care ne asigura primul loc pe piata si dorim sa pastram aceasta pozitie. Totusi, anul acesta nu ne asteptam la o crestere a pietei de factoring din Romania, probabil va ramane la nivelul de la sfarsitul lui 2008 deoarece o parte din jucatorii din piata nu au mai pus accent pe crestere, ci unii chiar si-au redus portofoliile", a mai explicat Andreea Marinescu.
Factoringul este unul dintre produsele pe care UniCredit Tiriac se axeaza in aceasta perioada, avand, in prezent, peste 250 de clienti. Echipa bancii care se ocupa de factoring a fost infiintata in 2007 si gestioneaza un portofoliu care cumuleaza 32% din piata romaneasca de factoring.