Confruntate cu potentiala disparitie de pe piata, retelele de socializare au inceput sa se restructureze, sa se reorienteze si sa caute un model de business diferit, care sa aduca mai multe venituri.
Desi jucatorii majori de pe piata au inregistrat cresteri masive in numarul de utilizatori fata de anul trecut (FaceBook 125, Twitter 1,773%, LinkedIn 67%, Ning 96%), specialistii avertizeaza insa ca retelele de socializare ar putea fi doar o moda trecatoare, iar companiile trebuie sa gaseasca rapid un mod de a aduce venituri, informeaza Forbes.
Recent, pe piata retelelor sociale (destul de stabila, in conditiliile in care exista cativa mari jucatori care isi disputa intaietatea) bate un vant al schimbarii.
Facebook a achizitionat rivalul mai mic FriendFeed in august, iar Friendster s-a specializat pe piata din regiunea Asia-Pacific. NewsCorp, compania care detine MySpace, s-a restructurat si si-a schimbat conducerea.
Facebook are in prezent 92 de milioane de utilizatori in SUA, iar MySpace are 300 de milioane de utilizatori in toata lumea, potrivit comScore. Serviciul de microblogging Twitter a avut si el un succes rasunator.
Insa ce urca si coboara: MySpace, devenit un gigant, se confrunta acum cu o scadere a numarului de utilizatori, iar Yahoo a fost nevoita sa inchida reteaua sociala Yahoo 360 in iulie 2009, pentru ca nu era destul de populara, iar criza a afectat serios compania. Bebo, fondat in 2005, a fost preluat de AOL in 2008.
Expertii spun insa ca piata nu e saturata si companiile de acest tip au inca loc pentru inovatii. Iar inovatia ar urma sa fie principalul motor de crestere a retelelor de socializare. Ingustarea pietei se datoreaza insa faptului ca utilizatorii nu au timp decat pentru cateva conturi pe retelele sociale si vor tinde sa ramana intr-o retea unde au deja prieteni.
@N