„Ideea fiind Femeia în crucificările noastre oficiale, materia fiind vegetalul cel mai neperen, lemnul“. Aşa s-a construit portretul expoziţiei semnate Virgil Pumnea, deschisă în Salonul Medieval al Casei de Cultură Traian Demetrescu. Şi printre „lemne“ a fost să fie şi o voce, pe care sculptorul a mărturisit-o ca fiind „Tatiana Stepa“. „Pentru ilustrarea tragicului mut din fiinţarea Femeii, am ales-o pe prietena sufletului meu şi am invitat-o printre noi. Suferind alături de Tatiana vă las să reflectaţi asupra onestităţii naturii”, spuse autorul expoziţiei, încercând să lămurească fiecare privitor în parte asupra faptului că este vorba despre un duet într-un dialog despre „Femeia pe care am crucificat-o, o crucificăm şi din nefericire o vom crucifica mereu“.
Iubeşte lemnul şi se lasă mângâiat de expresia lui
Născut la Craiova, la mijloc de februarie, în ’68, Virgil Pumnea a mai „rătăcit“ prin expoziţii de-a lungul timpului, chiar în locul unde expune azi, pe atunci cunoscut tot drept „Vollard“. La începutul anilor 2000 sculpturi ce-i poartă semnătura aveau să ajungă şi în Statele Unite ale Americii, la „Around the Coyotes Arts Festival“, în Chicago, la invitaţia familiei Mihaela şi Mihai Tiţa. Este „băcit“ de regretatul Mircea Gheorghiu, alături de care a expus chiar într-o ultimă expoziţie a pictorului, la Galeria Mircea Faria, şi de sculptorul Marcel Voinea care şi-l doreşte mai puţin izolat şi mai aproape de breaslă.
„Are talent cu carul. Şi-a format o concepţie, gândurile lui sunt profunde şi se văd în ceea ce face. Evoluează foarte bine“ , spune directorul Muzeului de Artă, Florin Rogneanu.
Expoziţia de sculptură „Neterminata“ va rămâne deschisă trei săptămâni la Casa de Cultură de pe strada Traian Demetrescu, numărul 31.