Din cauza nivelului scăzut al Dunării a ieşit la iveală cel de-al doilea chei de pe fluviu Nivelul Dunării este foarte scăzut şi din acest motiv pe faleză a devenit vizibil cheiul din lemn construit în perioada 1921- 1924, cel de-al doilea din zona noastră.
Deocamdată, navigaţia se defăşoară normal. „ Singurele restricţii pe care le avem sunt cele legate de viteza de navigaţie în zona portului şi de asigurarea menevrelor pentru navele maritime. Dacă nivelul va mai scădea nu excludem apariţia unor porţiuni unde traficul va fi retricţionat în zona Brăila-Hârşova ”, ne-a declarat locţiitorul comandatului Căpităniei Portului Brăila, Florin Rotaru.
Şi comandanţii de nave sunt deja îngrijoraţi: „Dacă iese la suprafaţă şi al treilea chei, atunci avem o problemă legată de nivelul Dunării şi de navigaţie” , ne-a declarat Ilie Tincu, comandantul navei „Borcea”.
De reţinut că al treilea chei al Brăilei, cel realizat în anii 1868-1875, de fapt primul în ordine cronologică, se află încă sub apă la circa 40-50 de centimetri sub luciul apei.
Porţiuni din el au fost vizibile în vara lui 2003, când s-a înregistrat nivelul minim istoric al Dunării la noi, de după 1990.
„ Acest chei vechi, făcut din lemn, este semnul ce arată navigatorilor locului că se pot aştepta să împotmolească nava în zone de depunere a aluviunilor. Este semnalul care arată cu fundul Dunării a ajuns prea aproape de chila navei ”, ne-a spus şi comandantul remorcherului „Adamclisi”, Nicu Dragu.
De menţionat că până în aval de Brăila este aşa numita zonă maritimă a Dunării, unde apa are o adâncime care permite şi accesul navelor oceanice. Cea mai mare adâncime este în zona Dunării Vechi, unde măsurătorile au arătat că fundul albiei se află la 53 de metri faţă de luciul apei.