Producătorii auto se întrec în a pune pe maşini sisteme tot mai performante menite să asigure pasagerilor o călătorie cât mai sigură şi mai confortabilă. Câte sunt însă indispensabile? La fiecare contact cu o maşină nou apărută pe piaţă, imediat după puterea motorului şi design, intră în discuţie echipamentele cu care este dotată. Airbag-urile, centurile pretensionate, ABS-ul, aerul condiţionat sau radioCD-ul au devenit, rând pe rând, cerinţe standard ale românilo
Producătorii auto se întrec în a pune pe maşini sisteme tot mai performante menite să asigure pasagerilor o călătorie cât mai sigură şi mai confortabilă. Câte sunt însă indispensabile?
La fiecare contact cu o maşină nou apărută pe piaţă, imediat după puterea motorului şi design, intră în discuţie echipamentele cu care este dotată. Airbag-urile, centurile pretensionate, ABS-ul, aerul condiţionat sau radioCD-ul au devenit, rând pe rând, cerinţe standard ale românilor atunci când cumpără un vehicul nou. După ce aceste echipamente au ajuns indispensabile, altele încep să le ia locul. Şi nu puţine.
De exemplu, radioCD-ul care nu citeşte şi fişiere .mp3 este deja desuet. Cu vreo doi ani în urmă, oficialii Renault spuneau că vor monta conector USB pe maşinile lor atunci când piaţa o va cere. Acum, multe dintre maşinile vândute de francezi au încă din dotarea de bază acest mic, dar util, echipament. Senzorii de parcare, care pot fi cumpăraţi chiar şi de la supermarket, lasă, încet, încet, locul sistemului Park Assist.
Numai că asistenţa asta nu e la fel pentru toţi. La majoritatea maşinilor care au aşa ceva, sistemul este compus dintr-o simplă cameră video cu linii de ghidare, dar Infiniti, spre exemplu, şi-a dotat maşinile cu astfel de camere pe toate laturile, iar Volkswagen are modele care parchează singure după simpla apăsare a unui buton şi după selectarea treptei pentru mersul înapo