În plină recesiune, cochetăria e dusă la extrem la Timişoara, unde proprietarii de căţei şi pisici îşi „accesorizează” patrupedele cu bijuterii din perle, corali şi pietre preţioase. Vedetete din Bucureşti se înghesuie şi ele să devină clientele celui mai nou trend pentru animalele de companie. Sursa: Adi Pîclișan „Iubesc animalele prea mult”, explică Ramona Capaltepe, una dintre primele timişorence care a adoptat moda bijuteriilor scumpe pentru căţelul de acasă. Toto, un pincher de aproape trei ani, se pregăteşte intens zilele acestea pentru a deveni şi fotomodel. El urmează să îşi etaleze colierele făcute special de designer, dar şi alte creaţii speciale, la un festival al modei ce va urma în Timişoara, pe 13 noiembrie.
Stăpâna lui l-a descoperit de mai mult timp pe Adrian Haiduc, un designer de bijuterii din perle şi corali, care, în urmă cu câteva luni a decis să creeze accesorii speciale pentru căţei şi pisici. „Nimeni în România nu a făcut astfel de creaţii, eventual au vândut diverse zgărzi «bătute» cu cristale. Consider că animăluţul de companie este prin natura sa bijuteria stăpânului său, dar ca să strălucească are nevoie el la rândul lui de o bijuterie la gât, care îl înnobilează”, a declarat designerul.
Respectă trendurile anului
Bijuteriile pentru căţei ş pisici marca Adrian Haiduc costă între 150 de lei şi 3.000 de euro. Ele folosesc perle de Hawaii de forme sau dimensiuni ieşite din comun (kaihi – „aripi de înger” ori bob de orez) sau crengi de corali mixate cu pietre preţioase colorate. „Pentru că şi patrupedele trebuie să fie în pas cu moda, respect şi în cazul lor trendul lansat pe podiumurile de modă în ceea ce priveşte bijuteriile anului: jocul de perle cu pietre semipreţioase. Tendinţele sunt în jurul perlelor ovale, mixate cu agate şi onix negru. Fiecare colier are şi un pandantiv, de regulă câte o fl