Reprezentanţii RATP susţin că traficul greu din oraş deteriorează terasamentele din cauza absenţei unei şosele de centură.
Cteşte şi: Trecerile peste şine care „rup“ maşinileŞinele din Fundaţie şi CUG omoară suspensiileLiniile de tramvai spre Tomeşti distrug maşinile
Timp de trei zile, „Adevărul de Seară“ v-a prezentat şase puncte de pe reţeaua liniilor de tramvai din Iaşi unde şoferii întâmpină serioase dificultăţi la trecerea peste calea rulantă.
În ceea ce priveşte macadamul de la intersecţia bulevardului Tudor Vladimirescu cu staţia Pădurii şi trecerea Căii Chişinăului din faţa clădirii CET-ului, reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iaşi susţin că nu se poate turna asfalt peste calea de rulare fără reabilitarea liniilor în prealabil.
Reabilitarea liniilor, o prioritate
„Dacă nu există un strat de beton care să susţină greutatea liniilor, atunci pelicula de asfalt va ceda în timpul iernii, aşa cum s-a întâmplat în Fundaţie, Podul de Piatră sau la Tomeşti“, a explicat Adrian Mihai, purtător de cuvânt al RATP Iaşi. Având în vedere că momentan mai sunt deschise şantierele RATP din Tătăraşi şi Străpungere Silvestru, nicio intervenţie nu este posibilă până la terminarea lucrărilor în curs. „Anul viitor avem planificat să reabilităm tronsonul de şină de la Colegiul «Naţional» până în Fundaţie“, a adăugat Adrian Mihai.
Asfaltări fără aprobare
Chiar dacă cititorii „Adevărul de Seară“ au sugerat ca liniile de tramvai din CUG pe care nu se mai circulă să fie asfaltate, la fel cum s-a procedat pe strada Anastasie Panu, oficialii RATP nu sunt de acord. „Cine a asfaltat pe Strada Panu nu ne-a întrebat şi pe noi. Avem în vedere liniile din CUG, pe care dorim să le reabilităm cu fonduri europene, anul viitor“, a precizat Mihai. Cu toate acestea, trecerea peste calea de rulare de l