Retelele de socializare au ajuns sa fie mize importante in lupta gigantilor Internetului pentru suprematie. Astfel, cine pune primul mana pe un astfel de parteneriat castiga un avans considerabil in fata adversarilor.
Asta au inteles si cei de la Microsoft, care saptamana trecuta au luat fata Google printr-un parteneriat incheiat cu Twitter ce le va permite sa isi promoveze masiv noul motor de cautare, Bing.
Insa Microsoft nu s-a oprit aici, ci a facut un parteneriat similar si cu Facebook, cea mai populara retea de socializare din lume.
Yusuf Mehdi, un executiv al diviziei online a Microsoft, a declarat ca acordurile cu cele doua servicii fac parte din strategia Microsoft de a se diferentia de competitorii sai prin "parteneriate si oferte atractive", arata Times Online.
Dar nu au trecut nici doua ore de la victoria Microsoft, ca Google a venit cu propriul anunt: un acord similar cu Twitter.
Si ca lupta sa fie si mai stransa, Yahoo, al treilea gigant pe piata cautarilor pe Internet, a declarat de asemenea ca doreste sa integreze rezultatele oferite de Twitter.
Bing, ghimpele din coasta Google
In luna iunie, Microsoft a lansat Bing sperand sa atraga utilizatori de la Google prin oferirea de continut detaliat in segmente ca turism si cumparaturi.
Microsoft a resimtit o crestere a numarului lunar de cautari facute pe site de la lansarea Bing, insa Google conduce detasat piata cautarilor web. Dovada stau cifrele: cota de piata a Microsoft in luna septembrie a fost de 9,4%, in timp ce cota detinuta de Google a fost de 64,9%.
Google a primit lansarea Bing ca pe o serioasa amenintare strategica. In ultimele luni, executivii Google au indemnat echipa de dezvoltare a produselor de cautare online sa inteleaga si sa concureze mai bine cu Bing.
In acest sens, Go