Roddia: Ponderea marketingului experienţial va creşte
În contextul economic actual, când bugetele de marketing au scăzut, companiile se gândesc de două ori înainte de a lua o decizie, în această privinţă, acestea devenind deschise la orice înseamnă creativitate care se reflectă în costuri, potrivit agenţiei de marketing experienţial Roddia. Astfel, acum, există companii care investesc mai mult în acest tip de comunicare decât în anii trecuţi, iar acestea sunt foarte diferite din punctul de vedere al domeniului de activitate.
"Lucrăm mai ales cu multinaţionale, industriile fiind foarte diferite, de la industria agricolă până la cea farmaceutică", a declarat, pentru Curierul Naţional, Iulia Sîrbu, Operations Director din cadrul Roddia, adăugând că nu este vorba doar de o anumită categorie de clienţi. Totodată, aceasta ne-a mai spus că cel mai important avantaj este reprezentat de targetarea foarte bună. "Nu transmiţi mesajul în piaţă, ci mergi fix către un grup specific de oameni care sunt importanţi pentru tine", a explicat Iulia Sîrbu.
Totodată, un posibil dezavantaj este folosirea marketingului experienţial în direcţia greşită, "pentru că dacă organizezi un eveniment şi dorinţa ta este să emoţionezi oamenii şi nu se întâmplă acest lucru, este mult mai rău decât dacă nu făceai nimic", a mai afirmat reprezentantul Roddia. Riscul este că astfel de evenimente care nu sunt bine aranjate să afecteze părerea consumatorului, dar dacă faci lucrul acesta bine, din punctul de vedere al marketingului experienţial, poţi avea rezultate foarte bune şi care sunt măsurabile. Prin urmare, "dezavantajele vin din neînţelerea conceptului şi din implementarea greşită", conform Iuliei Sîrbu.
Valoarea piaţei locale de marketing experienţial este, în momentul de faţă, de aproximativ 20 milioane euro, acesta având un potenţial mare de creştere. "Tot ce în