Producatorul francez de lactate Danone a raportat o crestere a vanzarilor de 2,4% in primele noua luni ale anului, respectiv un avans de 4,1% in cel de-al treilea trimestru, cea mai buna performanta fiind inregistrata de divizia de produse lactate – 7% crestere in volum, potrivit datelor financiare anuntate de catre companie.
Divizia de produse lactate a Danone a raportat o crestere a vanzarilor de 7% in volum, in timp ce din punct de vedere valoric acestea au scazut cu 4,7%, pana la 2,15 mld. euro. Aceasta evolutie se datoreaza in principal programului de eficientizare implementat de catre companie de la sfarsitul anului 2008, proiect ce presupune reduceri de pret, introducerea de produse noi si ajustari ale formatelor deja existente pe piata, coroborate cu campanii de publicitate targetate si agresive.
Dupa implementarea acestui program in tari precum Polonia, Ungaria si SUA in primul trimestru din 2009, divizia de lactate a introdus aceste masuri si in Mexic, Franta, Spania si Rusia, pentru a contracara efectele crizei economice.
Brandurile care au raportat cele mai mari cresteri sunt Activia, Danonino, Actimel si Danocol.
Pe de alta parte, vanzarile diviziei de ape a Danone au crescut cu 4,6% in cel de-al treilea trimestru al anului, pana la 670 mil. euro, aceasta performanta fiind generata in special de pietele in curs de dezvoltare (52% dintre vanzarile diviziei) – Indonezia, Mexic si Argentina. Vanzarile inregistrate in Spania si Japonia au ramas la un nivel scazut, in timp ce volumul afisat in Franta, Marea Britanie si Germania a crescut dupa cateva trimestre de scadere.
Divizia de alimente pentru copii a inregistrat vanzari in crestere cu 6,5%, pana la 725 mil. euro, pe fondul unei evolutii bune in zona Europei de Est si Rusia.
Totodata, divizia de nutritie medicala din cadrul Danone a afisat un avans al vanzarilor de 1