IAB Romania, organizatie a industriei online, a prezentat oficial, luni, Codul de autoreglementare in mediul online, cod ce include o serie de norme-cadru privind publicitatea online si a comertului electronic, protectia datelor personale, protectia minorilor, colaborarea cu alte organisme si cu autoritatile si o serie de norme privind aplicarea acestui document. Codul este insotit de o "marca de incredere" prin care siteurile care adopta si respecta documentul vor primi certificarea acestui fapt de la IAB Romania.
UPDATE Cristian Petriceanu, Alin Popescu si Cristi Parvan au discutat cu HotNews.ro-WebPr.ro pe marginea codului de autoreglementare.
Citeste Codul de autoreglementare aici
Codul si marca de incredere au fost prezentate in cadrul evenimentului "Internet Responsabil", organizat de IAB Romania si AvocatNet. Potrivit participantilor la eveniment, codul "nu este un demers politienesc, ci unul constructiv", prin care se incurajeaza bunele practici in publicitatea online si comertul electronic din Romania.
Prezentarea a fost sustinuta de presedintele IAB Romania, Cristian Petriceanu (fost director al regiei Boom, intrata in insolventa, el fiind reconfirmat saptamana trecuta presedinte al IAB ca reprezentant al Inform Media, pentru care ofera in prezent consultanta), directorul executiv al IAB Ionut Oprea, vicepresedintele IAB Romania Cristi Parvan si Alin Popescu de la Avocatnet.ro.
Potrivit codului:
"Prezentul cod de responsabilitate in publicitate si comert pe internet isi propune sa defineasca un cadru legal, corect si echitabil pentru toate partile implicate in principalele activitati comerciale pe internet in Romania: comertul electronic si publicitatea online.""De asemenea, efectele acestui cod vor ajuta la crearea unei relatii de incredere intre toate partile implicate in aceste activitati, la imbunata