Una dintre cele mai mari companii de media din lume, considerata a fi cel mai bine pozitionata pentru a depasi recesiunea, este Vivendi, cu un imperiu in extindere ce cuprinde operatiuni in domeniul muzicii, televiziunii cu plata, jocurilor video si telefoniei mobile, scrie The New York Times.
Spre deosebire de gigantii media americani ca Time Warner, News Corporation, Walt Disney si Viacom, Vivendi a fost in mare parte protejata in fata declinului sectorului publicitatii la nivel mondial. Compania se bazeaza mai putin pe publicitate comparativ cu majoritatea grupurilor media, generandu-si cea mai mare parte a veniturilor de la cei care-i cumpara produsele si-i utilizeaza serviciile, al caror numar a ramas constant in timpul recesiunii. Totusi, Vivendi se confrunta cu o criza de identitate, incercand in permanenta sa se reinventeze si in acelasi timp sa scape de mostenirea lasata de fostul CEO Jean-Marie Messier.
Vivendi a semnalat ca doreste sa vanda participatia pe care inca o mai detine in cadrul NBC Universal, stabilind in acest fel premisele crearii urmatorului gigant media american in urma posibilei fuziuni dintre NBC Universal si compania Comcast. Analistii spun ca ar fi logic ca Vivendi sa vanda, insa pun sub semnul intrebarii strategia companiei. Actualul CEO al grupului, Jean-Bernard Levy, evita sa discute despre "convergenta", ideee lansata de Messier, conform careia tehnologia digitala ar elimina distinctiile dintre diferitele canale de comunicare. Fara o astfel de "fertilizare incrucisata", se intreaba analistii, care este logica pastrarii diferitelor companii Vivendi sub o singura umbrela? Vivendi a anulat in mare parte cea mai importanta tranzactie a lui Messier: achizitia Seagram in 2004, prin vanzarea unei participatii de 80% in cadrul diviziei catre GE. Sub conducerea lui Levy, Vivendi si-a reluat achizitiile. Acesta, care a preluat c