Ce se castiga cel mai greu si se pierde cel mai usor in media? Simplu: credibilitatea.
Acest element intangibil si abstract, care nu apare in P&L, e cel care aduce tot ce poate oferi o proprietate media: influenta, putere, bani si, deci, un business autentic si curat. Desene "furate" de pe www.cartoonpress.ro si www.artofpetry.blogspot.com
Scriu asta pornind de la una dintre putinele manifestari publice ale supararii care apare, adesea, in relatia complexa si delicata dintre corpul editorial si investitorii in media.
In ultimii 10 ani, nu o data, am fost in postura de a media astfel de polemici. Totul porneste, mereu, de la acelasi aparent „conflict de interese”.
Un conflict stupid, adesea ireconciliabil, dar care are la baza o explicatie simpla si un mecanism cat se poate de banal.
Pe de o parte, e nevoia aproape fiziologica a oricarui jurnalist de bun-simt si de buna-credinta de a dobandi credibilitate. Credibilitate atat in relatia cu publicul, cat si (deloc neimportant) cu colegii sai, cu breasla din care face parte si cu propria imagine in oglinda.
Pe de alta parte, reflexul absolut firesc al investitorilor in media de a nu le fi lezate grav interesele de afaceri sau, uneori, imaginea personala sau a unor apropiati (adesea, chiar membri ai familiei).
In acest context, nu o data se aude in grupurile media “celebra” fraza: „Cum adica?! Pe banii mei?!”.
Revolta e de inteles. Simplificand lucrurile, e ca si cum un jurnalist care dezvolta un site mai amplu pornind de la un blog, s-ar trezi ca e atacat (el sau familia lui) fix de colaboratorii pe care ii plateste. Suna un pic ciudat, nu?
Dar, cand vorbim de un investitor important in media, posibilitatea ca interesele de business sa fie afectate de un reporter oarecare, e un pericol permanent. Si iminent. Aproape cert. Un risc care trebuie asumat din start.
Ca mai