Studiile arată că în primele 30 de secunde ne formăm deja o prima impresie despre cei din jur, iar comunicarea non-verbală contribuie la aceasta în proporţie de 70-85%. Mai mult chiar, în manualele de psihologie se afirmă că primele 5 secunde de interacţiune determină cursul viitor al relaţiei dintre două persoane. În afaceri, acolo unde întâlnirile reuşite se traduc în parteneriate strategice şi, în definitiv, în bani, felul în care se prezintă un businessmen reprezintă
Studiile arată că în primele 30 de secunde ne formăm deja o prima impresie despre cei din jur, iar comunicarea non-verbală contribuie la aceasta în proporţie de 70-85%. Mai mult chiar, în manualele de psihologie se afirmă că primele 5 secunde de interacţiune determină cursul viitor al relaţiei dintre două persoane. În afaceri, acolo unde întâlnirile reuşite se traduc în parteneriate strategice şi, în definitiv, în bani, felul în care se prezintă un businessmen reprezintă cel mai adesea o garanţie a succesului.
Consultanţii de imagine şi beauty intervievaţi de capital.ro susţin, la unison, că stilul simplu, elegant, chiar sobru este literă de lege pentru un om de afaceri. „Mai exact, costumul în culori închise, completat cu cămăşi sau bluze albe sau în culori pastel şi cu accesorii cât mai corect coordonate - din punctul de vedere al culorii, dimensiunii şi materialelor – cu poziţia purtatorului. Poate părea o ţinută anonimă, unii o pot cataloga drept anostă, lipsită de fantezii creative. Nimic mai greşit!”, spune Mihaela Berciu, singurul consultant de imagine din România acreditat de Association of Image Consultants International. De aceeaşi părere este şi beauty consultantul Dana Sota, care afirmă că, indiferent de timp şi de modă, stilul şi eleganţa nu îşi pierd din importanţă.
Cu toate acestea, pentru un om de afaceri, fie femeie sau bărbat, nu doar vestimentaţia contează. „L