Francezul sub conducerea caruia Logan a devenit miracolul low-cost al Europei, Francois Fourmont, va pleca din cea mai profitabila fabrica a grupului Renault.
La sase ani de la venirea lui Francois Fourmont in Romania Dacia e lider de vanzari pe piata interna, insa mai important, asa cum aprecia chiar Ion Tiriac, unul dintre cei mai importanti oameni de afaceri romani, modelul produs la Mioveni a castigat nu doar notorietate, ci si prestanta in Europa.
Fourmont, 61 de ani, a venit la Pitesti la jumatatea anului 2003 si a preluat proiectul Logan coordonat pana in acel an de catre Christian Esteve, primul director de dupa privatizarea din 1999. In 2003, Dacia inregistra pierderi de 93 mil. euro. Pierderile au continuat pentru inca un an, insa in 2005, la 12 luni de la lansarea modelului Logan, compania a anuntat un profit de 57 mil. euro, primul rezultat pozitiv din ultimii opt ani.
"Domnul Fourmont a preluat uzina aproape de terminarea santierului, in 2003. A avut o activitate foarte buna, iar cel care va veni va avea o treaba mai usoara, sa mentina nivelul si sa coordoneze echipa", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele constructorului auto.
Doctor in stiinte economice, Fourmont a luat contact cu Dacia inca din 1999, cand conducea Auto Chassis International, divizia de sasiuri a Renault. Cariera in cadrul Renault a inceput insa in 1974, ocupand mai multe posturi in cadrul Departamentului de Resurse Umane. Cum a trecut de la postul de director de resurse umane la cel de director de fabrica?
"A fost o mare schimbare. A fost o provocare interesanta, fiindca nu aveam cultura tehnica care era necesara pentru acest post. Am gasit o metoda mult mai simpla si mai de incredere. De la ora 7 la ora 17 imi faceam munca de sef de departament, iar de la 17 la 23 ii rugam pe muncitori si pe tehnicieni sa-mi explice pas cu pas in ce consta