Ion Bazac, fostul ministru al sanatatii, estimeaza vanzari de 3,3 mil. euro pentru primul magazin Ferrari de pe piata locala, situat pe Calea Victoriei, o artera de pe care insa multi retaileri de lux precum Hugo Boss, Catwalk sau Escada au plecat din cauza vanzarilor slabe.
"In cazul Ferrari Store vanzarile anuale se calculeaza in functie de suprafata magazinului. Ne asteptam sa fim in Romania undeva la 5.500 de euro pe metru patrat pe an", a subliniat Bazac.
Investitia in acest magazin se ridica la 3 mil. euro, iar suprafata sa este de 600 mp. Spre comparatie, multibrandul de lux Mengotti a rulat 550.000 de euro in primele doua luni ale acestui an in magazinul de 700 de metri patrati de pe Calea Victoriei, ceea ce inseamna ca intr-un an de criza compania incaseaza circa 4.800 de euro pe metru patrat. In cadrul magazinelor Ferrari Store sunt comercializate produse sub brandul Ferrari, de la articole de imbracaminte la suveniruri sau machete ale masinilor. Magazinul din Bucuresti va fi deschis in prima saptamana din luna decembrie si va fi prima unitate de acest gen din Europa Centrala si de Est.
La Milano sau Roma, un magazin Ferrari inregistreaza vanzari anuale de pana la 7.000 de euro pe metru patrat pe an, iar intr-un aeroport cum este cel din Malpensa - Milano rulajele ajung si la 10.000 de euro pe metru patrat anual, dar si spatiul de vanzare este mai redus.
"Initial, cand am obtinut aprobarea sa deschidem un Ferrari Store la Bucuresti, estimam vanzari de 7.000 de euro pe metru patrat. Dar trebuie sa fim realisti, avand in vedere situatia economica si am redus targetul", a spus Ion Bazac.
Dupa demisia din Guvern, Bazac si-a reluat pozitia de presedinte al Forza Rossa, detinuta in intervalul de noua luni de Stefano Albarosa, managing director al Cefin Holding. "Nu pot ramane fara activitate, fie ca vorbim despre o perioada ag