Consumul oficial indicat de constructorul japonez pentru deplasările prin interiorul oraşelor este de 4,7 l/100 km. Insight, primul model hibrid Honda, a reuşit să îmbunătăţească cifra oficială pentru consum urban în timpul unui test efectuat zilele trecute, în Bucureşti, de ”Evenimentul zilei”.
La finele unei incursiuni nocturne prin capitală, computerul de bord al automobilului japonez a indicat un consum de 3,9 l/100 km – sub cel menţionat de producător (4,7 l/100 km).
Aşa cum era de aşteptat, datele culese în timpul zilei au diferit considerabil, dar s-au situat totuşi în limite acceptabile. Astfel, un stil de condus relaxat a solicitat 5,8 l/100 km, în timp ce o şarjare aprigă asupra traficului sugrumat a ridicat media la 8,2 l/100 km.
Compact la preţ de clasă D
Honda Insight deţine un grup propulsor – botezat IMA (Asistenţă Integrată a Motorului) – compus dintr-un motor termic (pe benzină, de 1.3 litri) şi o unitate electrică, alimentată de un acumulator. Puterea (102 CP – 88 +14) este canalizată către puntea faţă prin intermediul unei cutii de viteze automate cu număr infinit de rapoarte (CVT).
Insight este utilat cu un sistem de tip ”Stop-start”, care taie alimentarea motorului pe benzină în timpul staţionărilor şi îl reporneşte, după ce şoferul eliberează pedala de frână.
Cifrele oficiale indică medii de 4,5 l/100 km (consum de benzină în regim mixt – urban-extraurban) şi 101 g/km (emisii de dioxid de carbon).
Insight este disponibil în România cu o singură versiune de echipare, la un preţ destul de ridicat: 20.801 euro cu TVA inclusă.
În schimbul acestor bani, cumpărătorul primeşte o maşină de clasă compactă (4,39 metri lungime, 1,69 metri lăţime, portbagaj de 408 litri) foarte bine dotată.
Siguranţă şi dotări de cinci stele
Insight a primit cinci