Cea mai mare putere economică a lumii nu este nici China, nici India. Sunt femeile. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG).
Potrivit unor estimări ale Băncii Mondiale, puterea de câştig a femeilor va creşte, la nivel mondial, la 18 trilioane de dolari, cu 5 trilioane mai mult faţă de cât este în prezent venitul cumulat realizat de persoanele de sex feminin.
Pentru companii, această veste ar putea fi cea mai bună din ultimul timp, întrucât femeile vor fi un segment de piaţă asupra căruia se vor putea axa cu precădere. Însă, potrivit studiului, doamnele se simt în continuare discriminate de către marile companii, care “nu fac nimic altceva decât să ia un produs pentru bărbaţi pe care să îl vopsească în roz”.
Un exemplu în acest sens este compania Dell care a lansat, în luna mai, site-ul “Della” Web, care s-a dovedit a fi o iniţiativă de rău augur. Destinat să atragă consumatoare, “Della” a fost abandonat la scurt timp de la apariţie, ca urmare a numeroaselor critici conform cărora site-ul nu oferea nimic nou şi nu se adresa nici pe departe segmentului de piaţă vizat.
Tratare diferenţiată
Potrivit aceleiaşi surse, femeile se simt foarte afectate de modul în care sunt tratate în sistemul bancar. Cele 12.000 de participante la studiul BCG s-au declarat nemulţumite de felul în care anumite serviciile bancare precum e-banking, investiţiile sau asigurările le satisfac nevoile.
În acest context, marile companii ar trebui să ţină seama de faptul că, indiferent că sunt sau nu cea mai mare forţă de muncă, femeile sunt cele mai mari consumatoare, acestea cheltuind, anual, aproximativ 20 de trilioane de dolari, estimându-se ca, până în 2014, cifra să crească la 28 de trilioane de dolari.
Tinerele, sursă de câştig
Economiile emergente, precum c