Pentru prima oară, reprezentanţii a peste 20 de asociaţii şi instituţii prezenţi la cea de-a treia reuniune a Convenţiei Organizaţiilor de Media (COM) s-au pus de acord privind un set de reguli care are şanse să fie asumat de întreaga piaţă mass-media.
Dezbaterile au avut loc în cadrul programului „Autoreglementarea în media“, demarat în urmă cu un an şi jumătate. În această perioadă, la setul de reglementări au lucrat reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale de media, ai sindicatelor, ai organizaţiilor profesionale, ai patronatelor, autorităţilor publice, mediilor academice şi chiar ai publicului.
Toate acestea au ca rezultat un cod care unifică principiile deontologice pe care aceste organizaţii le promovau individual până acum.
De asemenea, s-a hotărât înfiinţarea unui Grup pentru Bune Practici Jurnalistice, care va încerca să coalizeze forţele mass-media, de la jurnalişti şi investitori până la analişti şi public.
Grupul îşi propune să contribuie la îmbunătăţirea calităţii actului jurnalistic, prin semnalarea publică a derapajelor de natură deontologică de care se fac responsabili jurnalişii şi companiile de presă şi prin promovarea de programe de educaţie în domeniul eticii jurnalistice şi al consumului de presă.
În perioada imediat următoare, organizaţiile care au aderat deja la Codul Unic îşi caută aliaţi în rândul ziariştilor, patronilor şi al altor ONG-uri. Pentru prima oară, reprezentanţii a peste 20 de asociaţii şi instituţii prezenţi la cea de-a treia reuniune a Convenţiei Organizaţiilor de Media (COM) s-au pus de acord privind un set de reguli care are şanse să fie asumat de întreaga piaţă mass-media.
Dezbaterile au avut loc în cadrul programului „Autoreglementarea în media“, demarat în urmă cu un an şi jumătate. În această perioadă, la setul de reglementări au lucrat reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale