Omul de afaceri Tiberiu Duma, care in 2007 a vandut 15% din actiunile firmei de telecomunicatii NetPoint Bucuresti catre RCS&RDS intr-o tranzactie de peste 2 mil. euro, va deschide zece magazine de vin in Bucuresti pana in 2010, pozitionate pe segmentul mediu si scazut de pret. Prima unitate din lantul Patria Vinum a fost inaugurata saptamana trecuta.Prin aceasta investitie Tiberiu Duma lanseaza conceptul de vin la pompa si vin la harta, compania achizitionand vin de la producatori mici si medii de pe piata locala.
"Segmentul inalt de pret este ocupat in Bucuresti, iar Vinexpert spre exemplu acopera zona de lux. Noi ne adresam segmentului mediu si scazut. O persoana care are un venit intre 800 si 1.000 de euro nu isi va cumpara vin fara un eveniment special si nu va merge la un magazin de lux. Alternativa o reprezinta hipermarketurile, dar consumatorului ii este greu sa deguste sticla cu sticla si sa se decida", spune Tiberiu Duma, director si actionar al Patria Vinum.
Primele doua unitati deschise de companie necesita investitii de 75.000 euro, dar suma totala pentru toate cele zece unitati este de circa 130.000 de euro.
"Dupa primele doua magazine vom face o reevaluare a bugetului pe care l-am anticipat. Pentru ca nu dam drumul la toate magazinele in acelasi timp, incercam sa facem rand pe rand fiecare centru profitabil", a mai spus Tiberiu Duma.
Duma a vandut alaturi de alti sapte oameni de afaceri actiunile NetPoint Bucuresti, pentru ca apoi sa aiba in intervalul 2007-2008 un contract de management prin care a ramas in cadrul firmei. El nu a doit sa precizeze numele celorlalti doi actionari ai Patria Vinum SRL, insa potrivit datelor de la Registrul Comertului ei sunt Bogdan Petrea (34%) si Simona Vacariu (33%).
Magazinele sunt proiectate sa genereze vanzari de 8.000 -10.000 de euro pe luna, astfel ca reteaua de zece unitati ar putea