Costin Ghindea, directorul general al companiei importatoare de bere Bavarom, şi-a crescut afacerile cu 23% în acest an datorită clienţilor fideli cu venituri mari. Recesiunea se vede prea puţin în sectorul băuturilor scumpe, crede Ghindea, care se gândeşte la extinderea companiei sale, în ciuda condiţiilor financiare actuale. Vânzările de bere din ţara noastră au scăzut cu peste 10% în primele nouă luni ale anului, ca urmare a crizei financiare ce i-a făcut pe români să fie mai cumpătaţi şi să consume mai puţin.
Nu la fel s-a întâmplat şi în cazul berii importate, care a înregistrat chiar o uşoară creştere faţă de anul trecut. Motivul? Consumatorii sunt oameni cu bani care-şi permit să plătească minimum cinci lei pentru o bere cumpărată din magazin şi care nu au renunţat la obiceiurile lor de consum, spune Costin Ghindea, directorul general al Bavarom, cel mai mare importator de bere din România.
Compania unde Ghindea deţine 50% din acţiuni a înregistrat în primele nouă luni ale anului o cifră de afaceri de 2,1 milioane de euro, în creştere cu 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, creşterea este mai mică decât cea estimată de Costin Ghindea la sfârşitul anului trecut, pentru că mai mulţi clienţi au dat faliment din cauza crizei, iar leul a slăbit în raport cu euro.
„În condiţii normale, 2009 ar fi însemnat pentru noi depăşirea pragului de trei milioane de euro, însă, mergând pe un target realist, ţintim 2,5 milioane de euro“, spune Ghindea.
Încasează greu banii de la clienţi
Managerul recunoaşte că în acest an a întâmpinat o serie de probleme legate de încasarea foarte greoaie a banilor de la cei peste 2.200 de clienţi ai săi (magazine, baruri, restaurante). Costin Ghindea a intrat în afacerile cu importuri de bere în anul 2003, alături de un prieten din B