Producatorii austrieci de materiale de constructii au avut strategii diferite anul acesta pe piata locala, influentati de evolutia vanzarilor si de conditiile pietei. Astfel, daca consumul de materiale de zidarie, pe care activeaza grupul austriac Wienerger, cel mai mare producator de caramizi din lume, s-a prabusit la inceputul anului, dupa o scadere cu peste 30% fata de 2008, sectorul de adezivi inca mai pare interesant pentru compania austriaca Baumit.
Wienerberger, cu afaceri anuale de 77 mil. euro pe piata locala, a decis la jumatatea anului sa inchida pe termen nederminat doua dintre cele trei fabrici de caramizi din Romania, in care a investit circa 40 mil. euro, din lipsa de cerere.
Compania a acumulat inca de la sfarsitul anului trecut, cand au aparut primele semne ale scaderii investitiilor din sectorul rezidential.
Producatorul de mortare uscate si adezivi Baumit a avut in schimb o strategie diferita, chiar daca consumul de materiale termoizolante a scazut cu 30%, si a decis sa inceapa in luna martie a acestui an o investitie de 20 mil. euro intr-o noua unitate de productie in localitatea Bolintin Deal, de langa autostrada Bucuresti-Pitesti. Austriecii isi vor reloca activitatea de productie din Bucuresti, care anul trecut nu a reusit sa faca fata cererii.
Reprezentantii Baumit au explicat decizia de a incepe investitia in ciuda crizei, pentru ca estimeaza ca piata de adezivi isi va reveni dupa 2011, pentru ca sectorul constructiilor este departe de a fi saturat, avand in vedere ca este nevoie in continuare de constructii sociale, industriale, locuinte si infrastructura.
Producatorii austrieci de materiale de constructii au avut strategii diferite anul acesta pe piata locala, influentati de evolutia vanzarilor si de conditiile pietei. Astfel, daca consumul de materiale de zidarie, pe care activeaza grupul austriac Wienerger, c