Pagubele accidentului feroviar care a avut loc, în septembrie, în zona localităţii clujene Boju depăşesc 1,2 milioane de lei, fiind cuantificate atât pierderile societăţii căreia îi aparţinea garnitura de tren care a deraiat, cât şi costurile de refacere a liniilor de cale ferată afectate.
În raportul comisiei de anchetă se arată că cele mai afectate au fost vagoanele garniturii de tren a SC Unifertrans, dar şi linia de cale ferată, inclusiv partea electrică.
„Valoarea totală a pagubelor este de 965.391,16 lei la care se adaugă şi valoarea de 66.000 de euro“, se arată în raportul comisiei care a anchetat cazul.
Citeşte aici totul despre accidentul feroviar de la Boju
Membrii comisiei de anchetă au propus casarea a opt vagoane ale garniturii şi repararea unui alt vagon. De asemenea, aceştia au stabilit şi cauzele producerii accidentului. „Accidentul feroviar s-a produs ca urmare a deraierii celui de-al 17-lea vagon din compunerea trenului din cauza pierderii capacităţii de ghidare a roţii atacante, ridicarea şi rularea buzei bandajului acesteia pe ciuperca şinei, urmată de deraierea vagonului, concomitent cu descărcarea bruscă de sarcină a roţilor din stânga sensului de mers sub efectul forţei de împingere, lipsei forţei de tracţiune între vagoanele 16 şi 17 (cârlig de tracţiune rupt) şi frânării de urgenţă necomandate“, se arată în documentul citat.
GALERIE FOTO: Accident feroviar la Boju
Potrivit raportului, ruperea cârligului de tracţiune s-a produs „din cauza existenţei unor defecte ascunse care nu puteau fi depistate cu ocazia efectuării reviziilor tehnice“.
Din raport reiese că linia I de cale ferată a fost distrusă pe o lungime de 30 de metri şi deteriorată pe o lungime de 110 metri, iar linia a II-a a fost deteriorată pe o lungime de 80 de metri.
Directorul Diviziei Infrastructură a Regionalei CFR Cluj, Gheorghe Ş