Austriecii de la BauMax au intrat in retailul local de bricolaj in urma cu trei ani cu o strategie puternica de expansiune, dar si cu o politica agresiva de preturi mici, sub media pietei. Daca piata ar fi continuat sa creasca intr-un ritm de 20-30% anual, reteaua ar fi ajuns probabil, in acest moment, in mai mult de zece locatii din tara, inclusiv in Bucuresti.
Retailerul a atacat mai intai orasele din Transilvania, primele deschideri fiind in Brasov, Sibiu si Cluj-Napoca. In aproximativ doi ani a ajuns in 7 locatii din tara, iar la finele lui 2008 a raportat afaceri de 130 mil. euro, de doua ori mai mari fata de nivelul din anul anterior, datorita expansiunii rapide. Investitia in deschiderea unui magazin este estimata de companie la 10-20 mil. euro.
BauMax planifica si intrarea pe piata din Capitala in acest an, insa proiectul va fi finalizat in 2010 pentru ca lucrarile de constructie la mallul Sun Plaza din Berceni au fost intarziate.
Alte doua deschideri planificate in acest an, in Constanta si Pitesti, au fost amanate pentru 2010. In schimb, austriecii de la BauMax se numara printre putinii investitori din sectorul materialelor de constructii care finalizeaza proiecte de expansiune in trimestrul al patrulea al acestui an. Compania deschide doua magazine in aceasta saptamana, la Iasi si Ploiesti, in urma unor investitii totale de 30 de milioane de euro. Astfel, reteaua ajunge la 9 unitati operationale in Romania, in al treilea an de operare la nivel local.
In 2009, primul an in care bricolajul inregistreaza un declin al cererii, pe fondul crizei economice, BauMax a fost in semestrul intai singurul retailer care a raportat cresteri organice de vanzari.
Reprezentantii companiei spun ca orientarea pietei catre produse mai ieftine i-a ajutat pana acum sa ramana pe crestere, BauMax fiind pozitionat pe segmentul cu discount.