Edilii îşi doresc ca la capitolul turism, municipiul Piatra Neamţ să depăşească cele mai mari staţiuni din ţară.
Pietrenii vor ca edilii să le asigure condiţii de oraş turistic la standarde europene, inclusiv la capitolul comerţ cu amănuntul. Oamenii cred că nu-şi mai au locul magazinele de la parterul blocului sau tarabele din bazar şi că oraşul trebuie să aibă hoteluri de cinci stele, iar atracţiile turistice trebuie mediatizate.
Aeroportul, o necesitate
Micii comercianţi sunt conştienţi că nu se vor menţine pe piaţă în următoarele două decenii, însă văd în turism o şansă pentru relansarea afacerilor. „Şansa noastră este turismul. Chiar mă bate gândul să mă reprofilez şi să aduc numai marfă cu specific românesc“, a spus Robert Focşăneanu, proprietar al unui magazin de cartier.
Pentru ca Piatra Neamţ să devină şi în cifre reale un punct de atracţie turistică, şi pietrenii şi edilii votează unanim mediatizarea punctelor forte şi modernizarea infrastructurii. „Până în 2030 vor fi realizate cele două noi pârtii de schi de pe Cozla. Vor fi trasee de drumeţii în jurul municipiului Piatra Neamţ şi va fi reabilitată Cetatea Bâtca Doamnei“, a declarat Dragoş Chitic, viceprimarul oraşului.
Ansamblul Curtea Domnească, pârtiile de schi şi telegondola au adus oraşului statutul de staţiune turistică de interes naţional, dar locuitorii cred că mai sunt multe de făcut pentru ca musafirii să vină în număr cât mai mare. „Ne trebuie măcar un hotel de cinci stele şi tot felul de locuri de distracţie“, a declarat studentul Mihai Paraschiv. Hotelierii cred că urbea are nevoie de un brand.
„Telegondola sau Turnul lui Ştefan ar trebui promovate mai mult ca branduri ale oraşului. Cum Parisul sau Barcelona au câte o marcă a turismului, aşa şi noi ar trebui să profităm de punctele tari ale oraşului“, crede Ioana Mitiuc, administra