Cei mai mari constructori din Austria - Strabag, Porr, Alpine sau Swietelski- au deja afaceri de sute de milioane de euro pe piata locala, majoritatea din contracte de reabilitare a infrastructurii feroviare si rutiere. Daca in ultimii ani au investit masiv in achizitii si in dezvoltarea activitatilor de pe piata locala, austriecii intentioneaza sa reduca ritmul extinderii, pana in momentul cand va fi stabilitate la nivelul factorilor de decizie din domeniul politic si financiar.
"Pe termen mediu, ne vom concentra pe consolidarea liniilor de business incepute, respectiv infrastructura, mediu, civil si industrial. In conditiile in care vor fi semnale pozitive, vom continua expansiunea regionala. In acest moment avem deschise sucursale in Targu-Mures si Timisoara si vor urma cu probabilitate crescuta Constanta si Iasi", a declarat Ionel Giuglea, directorul general al Alpine Romania, subsidiara locala a grupului austriac Alpine, un business de 3,5 mld. euro in 2008.
In ultimii cinci ani, Alpine, cu afaceri de 80 mil. euro in 2008, a investit peste 25 mil. euro in Romania si a creat peste 500 de locuri de munca direct si circa 1.500 indirect, potrivit propriilor estimari, investind in sediul propriu, IT, dotare mecanizare, statii de asfalt, cariere si traininguri.
Grupul austriac Strabag, cu afaceri anuale de 13,7 mld. euro in 2008, afirma ca businessul de pe piata romaneasca se va reduce puternic anul acesta din cauza scaderii numarului de licitatii pentru proiecte de infrastructura si a faptului ca pe unele le-a pierdut.
"Incercam sa pozitionam Strabag SRL- principala subsidiara din Romania - ca o companie locala, care sa lucreze in toate sectoarele constructiilor, in special in cel de drumuri. Insa in acest sector depindem de bugetul pe care il va aloca Guvernul. Anul acesta businessul nostru a fost afectat de scaderea numarului de licitatii o