O româncă rezidentă în Italia reclamă faptul că angajaţii Blue Air cer taxe pentru bagaje mai mari decât ar trebui. Sursa: Sorin Antonescu Elena Găină a venit în ţară din Italia în concediu, iar la plecare, la aeroportul Băneasa, i s-a cerut în loc de o taxă de 30,10 lei, 31 de lei pentru un bagaj. „E un furt pe seama călătorilor Blue Air. La un zbor cu 100 de persoane, câştigă 90 de lei”, spune cu năduf românca rezidentă în Italia. Oficialii companiei de zbor ţin să precizeze că astfel de situaţii nu fac parte din strategia Blue Air de a-şi mări profiturile, ci sunt „o eroare umană”.
„Taxa ar trebui precizată clar, în lei”
„Pe aeroportul Băneasa, la îmbarcare mi s-a cerut cu nonşalanţă 31 lei, ca să constat că pe chitanţă, de fapt, fetele scriu 30,10 lei”, îşi aminteşte Elena Găină. Văzând diferenţa, infimă pentru o persoană, dar semnificativă dacă se aplică la toţi pasageri dintr-un avion, Elena le-a atras atenţia angajatelor. „Au vrut să returneze restul, însă am refuzat şi m-am gândit să reclam gestul ca furt din partea lor. Dacă ar fi clar precizat cât e taxa în lei, oamenii şi-ar pregăti cei 10 bani mărunţi ca să nu mai fie făcuţi fraieri”, mai spune Elena Găină.
Blue Air: „Vom lua măsuri pentru ca astfel de situaţii să fie o excepţie”
Reprezentanţii companiei Blue Air susţin că personalul lor e instruit să ceară exact suma de bani care trebuie plătită de pasager, precum şi să ofere restul exact. „Nu am considerat şi nici nu vom considera vreodată cei 90 de bani sau 50 de bani sau un ban drept bacşiş al Blue Air sau drept un rest nesemnificativ”, afirmă Nicoleta Costache, Customer Support Representative Blue Air.
Ea mai susţine că toate agenţiile sunt dotate cu numerar în monezile necesare oferirii sumei exacte ca rest. Reprezentanţii companiei ţin să mai spună că astfel de cazuri nu ţin de