După ce seria R lansată acum 5 ani s-a vândut în peste 200.000 de exemplare în întreaga lume, în plină criză, dar cu fast, Scania a lansat, la sfârşitul lunii septembrie, o nouă serie R de camioane la fabrica din Sodertalje, Suedia.
Celebrele camioane suedeze din noua serie sunt deja disponibile, acum, la doar câteva săptămâni de la lansare, şi pe piaţa din România. Dacă oficialii suedezi au declarat la lansare că vor să realizeze un hit care să dureze mai mult de o vară, poate trei sau chiar cinci, cât este media de timp în care flotele de camioane sunt înnoite, am vrut să insistăm un pic asupra acestei idei la teste.
Şi totul pentru a ne convinge că avem în faţă un camion care este demn de renumele său. Noua serie R se caracterizează printr-o nouă imagine, atât la exterior, cât şi la interior. Liniile cabinei au fost accentuate, ceea ce a dus la îmbunătăţiri semnificative la capitolele aerodinamică şi răcire, iar interiorul a fost adus la noi standarde de calitate şi ergonomie, ca o urmare firească a feed-back-ului primit de la clienţi.
Partea frontală a cabinei a fost modificată prin accentuarea liniilor orizontale care, la un loc cu profilul lateral, uşor retras, continuând înspre bara de protecţie, creează un nou profil aerodinamic, favorizând curgerea aerului şi, totodată, amplifică identitatea mărcii care este, de altfel, accentuată printr-un logo de mai mari dimensiuni.
Designul părţii faţă a camionului a fost retuşat, pentru a se obţine nişte linii mai puternice care să caracterizeze gama.
Bara de protecţie faţă este acum mai aerodinamică, compromisul neafectând aspectul robust caracteristic camioanelor suedeze.
Grila radiatorului a fost şi ea transformată, prin elemente orizontale mai bine conturate, ceea ce facilitează admisia unui volum sporit de aer la motor.
Bara de protecţie a fost şi ea reproiectată pentru a