Bucureştenii învaţă să conducă la ore matinale pentru a nu avea probleme la serviciu
Tot mai mulţi viitori şoferi caută să-şi programeze orele de condus cât mai devreme pentru a evita să se învoiască sau să întârzie la servicu.
Bulevardele, străzile şi şoselele din Capitală sunt aproape pustii înainte de ora 5.30. Bezna, ceaţa slabă, frigul şi umezeala te fac să regreţi că nu mai eşti în pat, sub pătură. În aceste condiţii ideale de somn, unii bucureşteni preferă să facă şcoala de şoferi.
Bogdan Zarafu, de 25 de ani, este unul dintre cei care şi-a programat orele de conducere dis-de-dimineaţă. „Lucrez la o firmă care se ocupă cu importul de telefoane mobile, în cadrul departamentului de logistică, şi nu îmi pot permite să ajung târziu în fiecare dimineaţă sau să plec mai devreme“, spune tânărul învăţăcel.
El se întâlneşte cu instructorul care îl învaţă tainele şofatului încă de la ora 5.15, când pe Şoseaua Olteniţei trece din când în când câte un 34 gol, sau câte un taximetrist care se retrage după tura de noapte.
Traseul de noapte, test util
Lumina oferită de farurile maşinii pe care o conduce şi de stâlpii de iluminat public, care funcţionează din doi în doi, îi permite tânărului să îşi testeze abilităţile în condiţii proaste de vizibilitate. Ioan Constantin, instructorul lui Bogdan, crede că este important ca toţi candidaţii să exerseze şi noaptea, deşi acest tip de traseu nu se mai numără printre probele de la examenul auto.
El mai spune că, în condiţii de vizibilitate redusă, elevul se concentrează mai mult pentru a observa obstacolele, semnele de circulaţie şi marcajele, dezvoltându-şi astfel atenţia distributivă.
„Graba strică tabla“
Chiar dacă traficul este mult mai lejer la primele ore ale dimineţii, elevii nu scapă de stresul aglomeraţiei. „Căutăm să îi obişnuim pe viitorii ş