Reducerea costurilor de distributie si renuntarea la programele de training si la o parte din calatoriile de afaceri au adus companiei La Fantana o crestere de 13% a profitului operational, in ciuda declinului vanzarilor cu 8% in primele noua luni din an.
La Fantana, cel mai mare imbuteliator local de apa in watercoolere (sisteme de racire-incalzire), mizeaza in acest an pe mentinerea profitului EBITDA (inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizari) la nivelul din 2008, de 6,7 mil. euro.
Compania, controlata de fondul de investitii Innova Capital, a raportat o scadere de 8% a veniturilor in primele noua luni fata de aceeasi perioada din 2008, pe fondul reducerii numarului de clienti. Vanzarile la semestru au fost in stagnare, ceea ce arata ca afacerile imbuteliatorului au trecut pe un trend descendent in al treilea trimestru din an.
Cei mai multi clienti ai La Fantana sunt companii sau institutii ale statului, care achizitioneaza apa in watercooler pentru angajati.
Reducere cu 10% a numarului de angajati
Pe fondul contractiei pietei, multe companii au renuntat in ultimul an la acest serviciu pentru a face economii. In plus, multe companii s-au inchis ori si-au redus numarul de filiale.
Astfel, La Fantana a pierdut circa 20% din clienti in prima jumatate din 2009, ceea ce a orientat compania catre o activitate mai intensa de retentie a clientilor.
In acelasi timp, imbuteliatorul a luat masuri de reducere a costurilor, printre care renuntarea la traininguri, la calatorii de afaceri si la o parte din angajati.
"Pana acum am redus in principal costurile logistice, printr-o organizare mai eficienta a distributiei produselor si prin dimensionarea organizatiei la volumele vandute", a declarat Ioana Ciungradi, CFO La Fantana Romania.
In primul semestru, numarul de angajati a fost redus cu 10%. La finele