Deşi românii cumpără marcile proprii a magazinelor, nu toţi ştiu că produsele sunt mărci private, relevă un studiu realizat de Mednet Marketing Research. Concluzia firmei de cercetare este că retailerii nu îşi promovează suficient brandurile proprii. „Fără mediatizare, mărcile proprii ajung să nu fie cunoscute de cumpărători şi nu pot beneficia de susţinerea magazinului care le comercializează”, se arată în studiul Mednet. De exemplu, 33,8% di
Deşi românii cumpără marcile proprii a magazinelor, nu toţi ştiu că produsele sunt mărci private, relevă un studiu realizat de Mednet Marketing Research. Concluzia firmei de cercetare este că retailerii nu îşi promovează suficient brandurile proprii.
„Fără mediatizare, mărcile proprii ajung să nu fie cunoscute de cumpărători şi nu pot beneficia de susţinerea magazinului care le comercializează”, se arată în studiul Mednet.
De exemplu, 33,8% dintre participanţii la studiu care îşi fac cumpărăturile în supermarketurile Billa au menţionat că ştiu mărci private ale magazinului, însă nu toţi au putut preciza toţi care este numele acestor mărci. În schimb, marca Clever a fost cunoscută de 62,8% dintre aceştia. Astfel, numai 53,8% dintre cei care cunosc marca Clever au ştiut că acest brand este creaţia proprie a supermarketului, se arată în cercetarea Mednet, care precizează că tendinţa se regăseşte şi în rândul celorlalte reţele de magazine analizate.
Click pentru a mări imaginea
Atractive pentru preţul scăzut
Majoritatea respondenţilor (70%) au mai precizat că principalul motiv pentru care cumpără mărcile proprii ale retailerilor est preţul scăzut. Întrebaţi de dezavantaje, cei mai mulţi particiopanţi au incdicat calitatea slabă a acestor produse.
„Deşi au devenit destul de atractive în această perioadă economică nefavorabilă, datorită preţului mic, mărcile proprii nu sunt văzute a fi