Asociatia de Promovare si Dezvoltare a Turismului (ASTUR) Mures a organizat, vineri, la Hotel Grand din Târgu-Mures, primul seminar privind implementarea sistemului de Cluster în Turism, “Flying to Transilvania”. ”Seminarul a urmarit familiarizarea participantilor cu semnificatiile practice ale conceptului de Cluster si felul în care acesta se poate implementa în beneficiul promovarii turismului din Transilvania. Termenul de Cluster provine din limba engleza si înseamna manunchi, buchet, grup desemnând un grup de întreprinderi industriale sau organizatii (producatori, furnizori, cercetatori, parteneri sau chiar competitori) care activeaza în acelasi domeniu, aceeasi regiune si care stabilesc legaturi de cooperare. Partenerii clusterului turistic pot rezolva împreuna mai multe chestiuni legate pregatire profesionala, programe, promovarea brand-ului printr-un marketing eficient, informatii, tehnologii, inovatie si legislatie”, a precizat Monica Harmanescu, reprezentantul cu comunicarea din partea ASTUR, citata de Agerpres.
Cluster-ul turistic se va dezvolta în jurul Aeroportului “Transilvania” ca punct de infrastructura nodal si va include operatori de turism, agentii de turism, structuri de cazare si alimentare, transportatori, asociatii, institutii învatamânt, precum si diverse resurse – umane, financiare, facilitati, informationale concentrate într-un spatiu comun. Potrivit Monicai Harmanescu, obiectivul comun va fi atragerea a circa 40.000 de turisti straini în Transilvania în perioada martie-octombrie 2010 prin promovarea pe site-ul Cluster-ului a brandului Transilvania si transformarea lui într-unul cu recunoastere internationala. “În cadrul clusterului vor fi promovate pachete turistice cu cost mic, mediu si mare iar acestea vor se vor axa pe turismul pentru pescuit si vânatoare, turismul pentru sanatate, turismul cultural desfasurat în jurul cetatilor