Anunţul că metroul s-ar putea să nu circule dacă angajaţii intră în grevă rulează cu litere albe pe un fundal negru pe ecranele din staţiile de metrou, prognozând ceea ce pentru mulţi ar fi un dezastru. Sursa: EVZ
Călătorii îşi fac planuri alternative în caz că va fi grevă. Pentru mulţi metroul este singurul mijloc de transport folosit în oraş. Zilnic 650.000 de persoane circulă cu metroul.
Directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte, a explicat pentru evz.ro că la finalul acestei luni expiră contractul colectiv de muncă, iar legea îi obligă să declanşeze negocierile pentru noul contract cu 30 de zile înainte de expirarea celui vechi. Compania nu are bugetul pe 2009 aprobat, iar pe 2010 a intrat într-un proces de supraveghere ceea ce nu îi va permite negocierea contractului colectiv de muncă decât după ce Guvernul aprobă bugetul.
Păreri împărţite
Deşi nu a primit nicio reacţie de la călători, Udrişte admite că unii oameni sunt de acord, iar alţii sunt împotriva declanşării grevei generale. Angajaţii Metrorex, cu care am stat de vorbă, erau mai degrabă nedumeriţi şi dezamăgiţi că sunt nevoiţi să recurgă la grevă, dar întârzierile salariale nu le lasă altă opţiune.
„Păi, gândiţi-vă, au restanţe la bani la noi şi noi trebuie să ne facem în fiecare zi treaba ca şi cum totul ar fi bine”, se plânge una dintre casierele de la Unirii. O alta o aprobă din cap, adăugând că mereu au fost nevoiţi să facă tam-tam pentru nişte drepturi care li se cuvin.
Trei conductori de metrou care circulă pe linia Berceni-Pipera au subliniat că nu este vorba numai de salarii, ci, în general, de demnitatea lor. „Muncim în condiţii grele şi cu noaptea în cap şi asta nu pare să conteze”, a spus unul dintre ei, cerându-mi să ies din cabina lor, că încalc regulamentul. „Nu este vorba numai de bani, e mai mult de atât”, a s