Afacerile S.A.S. Grup, furnizor de sisteme profesionale pentru localizarea si monitorizarea vehiculelor prin GPS, au stagnat la noua luni, sub impactul crizei, pana la 1,18 milioane euro si la un profit net de circa 140.000 euro.
In prima jumatate din 2009 compania a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 830.000 euro.
“In prima parte a anului am inregistrat acelasi nivel de vanzari de echipamente noi ca si in 2008, circa 250 de echipamente GPS noi/luna. In plus, au existat atat scaderi de preturi pe intreaga piata, cat si o serie de micsorari ale parcurilor auto la multi dintre clientii vechi”, a declarat pentru Wall-Street Adrian Dinu, director general S.A.S. Grup.
In primul semestru al anului in curs, compania a fost prezenta pe piata doar cu produsul sau traditional, sistemul GPS profesional de monitorizare a flotelor auto.
„Abia din august 2009 am inceput sa pregatim si chiar sa vindem produse noi, adresate persoanelor fizice, primul fiind locatorul auto prin GPS (cu software gratuit), produs care s-a vandut in ritm de peste 150 de bucati/luna in august si respectiv septembrie”, a spus seful S.A.S.
In octombrie, grupul a vandut 141 de unitati de locator auto prin GPS, in conditiile in care procesul de repartitie al echipamentelor GPS la dealeri abia a inceput.
„Locatorul auto prin GPS (SASLocator), nu aduce venituri ulterioare (abonamente), deci din punctul nostru de vedere este un produs de masa care devine profitabil la vanzari de peste 500 de bucati/luna, nivel pe care estimam ca il vom atinge in martie 2010”, a adaugat el.
Parcul auto total al clientilor companiei a scazut cu 10% in 2009 fata de anul precedent, lucru care a diminuat veniturile provenite din abonamente sau servicii.
„Se vede si la noi, ca la orice alta companie romaneasca, ca suntem intr-un an de criza. In acest context, avem grija sa nu acc