Puşi în faţa vânzărilor în scădere, comercianţii apelează la un program care s-a dovedit a fi unul cu lipici la public. Sursa: Vlad Stănescu
Aveţi pe acasă o tigaie înnegrită de vreme şi ulei ars? Sau poate câteva cuţite tocite, cu mâner de lemn, preferatele bunicii în zilele lor de glorie? Nu le aruncaţi, ci mergeţi cu ele la cumpărături. După ce a strălucit pe piaţa auto şi a înnoit electrocasnicele din casele românilor, „Rabla” intră în bucătăriile acestora în forţă şi pune preţ şi pe tigăile şi cuţitele vechi.
„Unii ne dau produsele şi se aşteaptă să le dăm banii”
Ideea îi aparţine distribuitorului de produse de bucătărie „Kitchen Shop”, din centrul comercial Grand Arena din cartierul bucureştean Berceni, care oferă un discount de 10 lei la achiziţia unei tigăi noi, în schimbul uneia vechi. În cazul cuţitelor, reducerea este de 20 de lei.
„Am lansat promoţia de o lună şi am primit doar vreo trei tigăi. Dar afişele de reclamă atrag atenţia, iar oamenii vin şi se interesează. Au fost unii care ne-au dat tigaia şi aşteptau să le dăm banii pe ea”, spun râzând vânzătoarele.
Mai receptivi au fost constănţenii, clienţi ai centrul comercial TOM - datorită lor, în depozitul firmei s-au adunat, în total, zece tigăi şi aproape tot atâtea cuţite. Colecţia conţine atât exemplare „de muzeu”, cât şi obiecte de teflon, variante mai vechi.
„Când o să fie mai multe, le ducem la un centru de colectare”, spune Marian Prunoiu, şef serviciu administrativ în cadrul firmei. El povesteşte că ideea i-a aparţinut directorului, care căuta o promoţie pentru a scoate vânzările din amorţeală.
Prunoiu recunoaşte însă că entuziasmul multor clienţi se domoleşte odată ce descoperă preţul produselor pe care le-ar putea achiziţiona în cadrul promoţiei. „Cel mai ieftin cuţit porneşte de la 150 de lei, în timp