La jumatatea lunii trecute, grupul spaniol Telefonica isi anunta intrarea pe 15 piete noi, clientii tinta fiind multinationalele. Apoi Cosmote a lansat Private Wire, un serviciu de telefonie fixa pentru segmentul de companii, iar UPC Romania a redus cu pana la 50% tarifele la serviciile de telefonie fixa pentru clientii corporate. Ce cauta operatorii pe segmentul corporate si de ce piata telefoniei de business devine tot mai competitiva?
“Se poate estima ca, in conformitate cu principiul lui Pareto, clientii companii reprezinta circa 20% din totalul clientilor, producand circa 80% din venituri”, a declarat, pentru Wall Street, Nicolae Oaca, consilierul presedintelului Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), Catalin Marinescu.
Chiar daca in ultimii ani din ce in mai multi utilizatori au fost atrasi de serviciile de telefonie mobila, piata de telefonie fixa scazand de la aproximativ 950 de milioane de euro, in 2005, la 700 de milioane de euro in 2009, conform datelor companiei de consultanta Roland Berger, in contextul in care telefonia mobila, unul dintre segmentele cele mai dinamice ale economiei locale, a inregistrat scaderi in acest an, segmentul de telefonie fixa de business devine din ce in mai competitiv, doar in ultima luna trei mari companii anuntand servicii noi in aceasta zona.
In septembrie, Telefonica, al doilea operator la nivel european dupa germanii de la Deutsche Telecom, anunta ca va intra pe 15 noi piete unde va oferi oferind servicii de voce fixa si mobila, date, servicii WAN (wide area network connectivity), servicii centralizate de acces la Internet, Local area Network (LAN) si servicii de securitate.
“Segmentul de telefonie fixa de business este cel mai sigur si mai predictibil, care, de asemenea, necesita si investitii mai mici decat pentru cel de telefonie mobila. Zona de tel