Grupul austriac Strabag, cu afaceri anuale de 13,7 mld. euro in 2008, unul dintre principalii constructori de drumuri de pe piata locala, afirma ca businessul de pe piata romaneasca se va reduce cu 27% anul acesta, pana la 200 mil. euro, din cauza reducerii numarului de proiecte majore in infrastructura.
"Incercam sa pozitionam Strabag SRL- principala subsidiara din Romania ca o companie locala, care sa lucreze in toate sectoarele constructiilor, in special in cel de drumuri. Anul acesta businessul nostru a fost afectat de scaderea numarului de licitatii organizate pentru lucrari de infrastructura si pierderea unor licitatii la care am participat", afirma Diana Klein, responsabilul de comunicare .
Cea mai importanta licitatie la care a participat Strabag anul acesta in parteneriat cu firmele Egis Projects, Eurovia Construct International si Housing & Construction Holding Co. Ltd a fost cea pentru realizarea primului proiect in parteneriat public-privat de pe piata locala, in valoare de 1,5 mld. euro - constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov (58 km). Austriecii au fost devansati insa de consortiul Vinci (Franta)- Aktor (Grecia), iar ulterior au depus o contestatie, care a fost respinsa.
Un alt proiect la care Strabag a intampinat probleme a fost constructia ansamblului rezidential Asmita Gardens din Capitala- dezvoltat de compania indiana Asmita si de fondul de investitii britanic ECDC, unde austriecii au decis sa inchida santierul in luna aprilie pentru neplata unor restante de 20 mil. euro.
Strabag a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 273 mil. euro, prin intermediul companiilor Strabag SRL-care realizeaza jumatate din totalul afacerilor-, Drumco Timisoara, ARL Cluj (achizitionata in 2007 cu 5,2 mil. euro) si producatorii de materiale de constructii Carb Brasov si Grandemar Cluj. Grupul austriac s-a extins agresiv prin