Mai mulţi clienţi au aflat pe pielea lor că dacă întârzie cu o zi plata pentru un serviciu care nu le-a fost furnizat trebuie să plătească o „taxă de reconectare“ de 15 lei pentru a beneficia de serviciile de cablu TV.
În ultima perioadă, mai mulţi abonaţi din Craiova au reclamat compania de cablu RCS-RDS că percepe o taxă de 15 lei pentru cea mai mică depăşire a perioadei scadente la plata facturilor pentru cablu TV.
„Am întârziat doar o zi şi a trebuit să plătesc această penalizare. Nu ştiu de unde vine, pentru că nu scrie în contract că trebuie să plăteşti penalizarea. Ştiu şi eu că într-un contract se cer penalizări pe ziua de întârziere la plata facturilor. Dacă întârzii o zi sau o săptămână nu mi se pare corect să plăteşti aceleaşi penalizări“, ni s-a plâns unul dintre abonaţi. Pentru a verifica reclamaţiile, reporterii GdS au sunat la Departamentul de relaţii cu clienţii al RCS-RDS.
„Nu există penalizări pentru neplata facturilor la termen. Cine nu plăteşte riscă să fie deconectat începând cu prima zi de la expirarea datei scadente pentru plata facturii. Pentru reconectare, se plăteşte o taxă de 15 lei“, ne lămureşte operatoarea. La ghişeul de la fostul magazin „Unirea“, aflăm altceva. Întrebată ce penalizări plătim dacă întârziem cu plata facturii, operatoarea ne răspunde simplu: 15 lei. Suntem lămuriţi de reprezentanţii RCS-RDS că această taxă „de reconectare“ nu se aplică în cazul telefoniei şi internetului. În fapt, ce înseamnă deconectarea? O echipă de la RCS-RDS se deplasează la domiciliul abonatului şi deşurubează cablul de la tabloul de difuzare. Mulţi au acuzat că această taxă nu se justifică, întrucât nu necesită nici o investiţie.
Cum eşti „reconectat“ din pix
Am încercat să luăm un punct de vedere oficial din partea companiei RCS-RDS. După mai multe încercări, dăm de telefonul de la secretariat, de unde