Un nou început pentru Studioul „Mihail Jora“ al Radiodifuziunii Române. Suntem înconjuraţi de veşti proaste, iar domeniul cultural nu face excepţie. Atunci când suntem puşi în faţa unei veşti bune însă, exprimarea bucuriei ne stinghereşte. Data apariţiei acestui articol ar trebui să coincidă cu primele concerte găzduite de înnoitul Studio „Mihail Jora“ al Radiodifuziunii Române. Dotată cu scaune noi, beneficiind de modificări aduse scenei, de înlocuirea parchetului şi a mochetei şi nu peste puţin timp şi de reparaţia capitală a orgii şi de finalizarea montării acesteia, noua Sală Radio, aşa cum este cunoscută marelui public, va contrazice măcar pentru câteva clipe din viaţa fiecărui meloman pesimistul principiu al lui Peter: „Zâmbeşte, mâine va fi mai rău“.
Catedrală şi ateneu
Tot la acest moment, reverberaţiile începutului de stagiune a Orchestrelor Radio nu se vor fi stins, măcar şi pentru faptul că, datorită lucrărilor menţionate mai sus, acesta s-a petrecut în spaţii atipice atât pentru Orchestra Naţională, cât şi pentru Orchestra de Cameră Radio. Nu este vorba însă numai de săli, chiar dacă acestea au fost dintre cele mai prestigioase, respectiv Ateneul Român pentru concertul Orchestrei Naţionale Radio, avându-l la pupitru pe bine-cunoscutul Jin Wang, iar ca solist al Concertului nr. 2 de Rachmaninov pe pianistul Dan Grigore şi Catedrala Sfântul Iosif pentru concertul Orchestrei de Cameră şi Corul Radio, care a fost condusă de dirijorul Horia Andreescu şi l-a avut ca solist pe violonistul Liviu Prunaru în Concertul nr. 5 în la major de Mozart, ambele cu mare succes la public. Este vorba şi despre o conjunctură diferită de începuturile de stagiune din ultimii ani.
Toate evenimentele acestui nou început al orchestrelor şi corurilor radio - mă refer aici şi la evoluţia de la Frankfurt a Orchestrei Naţionale Radio, în desc