Compania PRO TV SA, care include posturile de televiziune Pro TV, Acasa, Pro Cinema, Pro TV International, sport.ro, MTV, a inregistrat o cifra de afaceri de 120,62 milioane de dolari la noua luni, fata de 197,19 milioane de dolari in perioada similara a anului trecut, scadere cauzata de contractia dura a pietei de publicitate.
In trimestrul al treilea, cifra de afaceri a fost de 36 milioane de dolari, fata de 59,2 milioane de dolari in trimestrul trei din 2008.
Profitul operational - EBITDA (castigul inainte de plata dobanzilor si a taxelor, plus includerea deprecierii si amortizarii) al companiei a fost de 29,19 milioane de dolari la noua luni, fata de 81,7 milioane de dolari in perioada similara din 2008. In trimestrul al treilea, profitul operational a fost de 6,6 milioane de dolari, fata de 20,1 milioane de dolari in trimestrul trei din anul precedent.
Incepand din toamna anului trecut, piata de publicitate locala este puternic afectata de criza economica, ceea ce i-a determinat pe executivi sa reduca dramatic bugetele de advertising si marketing.
Rezultatele PRO TV SA au fost anuntate ieri de grupul american CME (Central European Media) care controleaza liderul pietei de televiziune din Romania.
CME, grup care opereaza posturi de televiziune in sapte state din Europa Centrala si de Est cu o populatie totala de 97 de milioane de locuitori, a raportat la noua luni venituri de 461,8 milioane de dolari, fata de 728,4 milioane de dolari in perioada similara din anul 2008.
Profitul EBITDA s-a redus de la 217 milioane de dolari la 30,7 milioane de dolari. In trimestrul al treilea, afacerile CME au fost de 134,4 milioane de dolari, in scadere de la 200 milioane de dolari in perioada similara a anului trecut.
"Aceasta este cea de-a patra scadere trimestriala consecutiva pe pietele noastre de publicitate. Cheltuielile pentru spotur