Nebunia atingerii oaselor sfinte i-a inspirat pe comentatori săptămîna asta. CTP îi face o duioasă recomandare lui Geoană. Alt editorialist face organizare economică “la mişto” cu norodul de la coada de pe Mitropoliei. Mai avem şi propuneri de obligativitate a votului. Şi un consilier al lui Geoană care scria bine îşi ia rămas bun de la EVZ.
C.T.Popescu îi recomandă lui Geoană nu să stea la coadă la atingerea moaştelor unui sfînt, ci să-i atingă pe oamenii care stau acolo în rînd. Un soi de recomandare social-democrată la coborîrea printre oameni, înainte de puparea icoanelor…
Dacă ar fi venit pentru unu, iertarea păcatelor, Mircea Geoană n-ar fi putut să comită astfel, tocmai atunci, încă unul. Ar fi intrat pur şi simplu în mulţime, le-ar fi atins pe bătrânici, pe alţi oameni dintre sutele înghesuiţi acolo. Ar fi atins oameni vii în locul osemintelor făcătoare de minuni şi s-ar fi rugat lor de iertarea păcatelor. Căci iertarea venită de la oamenii aflaţi în suferinţă cred că înseamnă mai mult decât iertarea unui deget sau dinte de sfânt. (mai mult aici)
Fenomenul moaştelor şi a aglomerărilor în exces este privit cu ochi “economic” de Dan Şelaru pe Hotnews:
Solutia „administrativa”, presupune rationalizarea consumului, dupa principiul „sa se dea cate una ca sa ajunga la fiecare”. Concret, in ceea ce priveste moastele, rationalizarea poate lua una din urmatoarele forme:
• limitarea timpului de vizitare (maxim doua inchinaciuni per capita)
• limitarea celor care le pot vizita (interzis minorilor si celor peste 99 de ani; un singur membru de familie; interzis celor fara studii teologice; acces nelimitat din doi in doi ani – in anii cu sot, femeile, in anii fara sot, barbatii s.a.m.d.) (mai mult aici)
Radu Călin Cristea scrie în Adevărul despre o necesară, crede domnia sa, introducere a votului obligatoriu în România:
La rec