Toate costurile Romtelecom sunt sub presiune, de la cele cu benzina si cerneala pentru imprimante pana la preturile cerute de furnizori. Compania se pregateste de lansarea televiziunii pe net si lucreaza la extinderea retelei de fibra optica.
Vanzarile Romtelecom din trimestrul trei au fost "usor" mai bune decat estimarile, insa compania a lansat un program strict de reducere a costurilor, care merge pana la detalii, pentru a-si consolida pozitia in cazul in care situatia economica se deterioreaza, spune intr-un interviu pentru ZF Yorgos Ioannidis, directorul general al companiei. Romtelecom, una dintre cele mai mari firme locale, are cateva milioane de clienti pe serviciile de telefonie fixa, internet si televiziune.
"Cred ca suntem din punctul de vedere al vanzarilor un pic mai bine decat acum trei, patru luni poate din cauza reinceperii scolilor. Ne asteptam sa fie un pic mai rau, ne pregatisem pentru o toamna dificila", spune Ioannidis, adaugand insa ca ramane prudent: "O inrautatire a situatiei se poate produce oricand, in octombrie, sau noiembrie."
Fara a oferi detalii despre numarul de clienti, care urmeaza sa fie anuntat pe 5 noiembrie, Ioannidis a precizat ca revenirea usoara a vanzarilor poate fi pusa pe seama a doi factori importanti: adaptarea ofertelor si disparitia panicii care se instalase pe piata in prima parte a anului.
"Acum nu mai este panica, lucrurile sunt mai calme. Vindem mai mult, dar ne-am si adaptat ofertele astfel ca pot fi un pic mai optimist. La inceputul anului situatia a fost mult mai dificila, mai ales in conditiile in care clientii nostri au fost afectati de scaderea leului in fata euro."
In acest an Romtelecom a redus puternic preturile si a lansat oferte in care tarifele sunt mai mici in primul din cei doi ani de contract pentru a atrage noi utilizatori.
Un exemplu este acela al ofertei pri