Industria auto germana trebuie sa elaboreze intr-un ritm mai accelerat noi tehnologii si sa se reorienteze catre modele mai mici pentru a ramane competitiva in fata companiilor din China si India, este de parere un consultant al firmei Ernst & Young, scrie Bloomberg.
Directorii din sectorul auto european au indicat in cadrul unui sondaj ca ar putea amana cheltuielile din domeniul cercetarii, a declarat Peter Fuss, partener in cadrul Ernst & Young. Inovatia se situa pe pozitia a opta in topul prioritatilor imediate ale managerilor respectivi, ocupand pozitia secunda numai in trei ani.
VW, BMW si Continental se numara printre producatorii care si-au redus productia in conditiile in care se confrunta cu cea mai slaba piata auto din ultimele sase decenii. GM si Ford, cei mai mari doi constructori de automobile din Statele Unite, isi vand diviziile europene in contextul in care se reorganizeaza pentru a-si stavili pierderile. Jumatate din participantii la sondajul realizat in randul a 300 de executivi ai unor producatori si furnizori auto anticipeaza consolidarea industriei in 2010, conform Ernst & Young.
"Intrevedem un mare pericol ca investitiile extrem de necesare in noi tehnologii sa devina prioritare in fata reducerilor de costuri", a declarat Fuss. "Dezvoltarea de noi tehnologii pentru motoare a devenit atat de scumpa, incat vom asista la o crestere a numarului de fuziuni si acorduri de cooperare."
Producatorii de automobile de lux din Germania ar putea fi nevoiti sa construiasca modele mai mici, cu un consum mai redus de carburanti pentru a-si recastiga clientii, a declarat Fuss. Aproximativ 70% din managerii participanti la sondaj prevad o crestere a vanzarilor de modele mici pana in 2014, in timp ce numai 19% anticipeaza cresteri pentru modelele high-end, iar 45% se asteapta la un declin.
Tata Motors, producatorul cu sediul in Mumbai