Piata locala astepta inca de la intrarea Cadbury in Romania, in 2007, urmatoarea miscare a gigantului englez din industria alimentara: atacarea segmentului gumei de mestecat, o piata de 100 mil. euro pe care Wrigley a fost singurul jucator puternic in ultimii zece ani.
Prima declaratie oficiala privind strategia Cadbury pe piata locala care confirma planurile de a intra pe un nou segment vine insa la mai bine de doi ani de la intrarea companiei in Romania.
"Nu am fost indragostiti de brandurile Kandia-Excelent. Sunt totusi branduri bune, dar ideea achizitiei (preluarea producatorului Kandia in 2007 - n. red.) a fost sa ne facem intrarea pe piata romaneasca, iar pe aceasta baza sa ne putem dezvolta businessul de guma de mestecat si bomboane Halls", a declarat Todd Stitzer, CEO-ul Cadbury, in cadrul unei conferinte organizate la Londra.
Astfel, englezii de la Cadbury care detin brandurile Stimorol, Trident si Bubbaloo ar putea pune punct in urmatorii ani dominatiei Wrigley pe piata locala a gumei de mestecat. Anul trecut, compania americana Wrigley a avut o cota de peste 80%, cu branduri precum Orbit sau Winterfresh, potrivit ultimelor date disponibile.
Al doilea mare jucator pe piata de profil este compania italiana Perfetti Van Melle, care detine in portofoliu guma de mestacat Mentos si care anul trecut a raportat afaceri de 15 mil. euro, majoritatea provenind din vanzarea de bomboane.
Cele mai mari branduri preluate de Cadbury in 2007 odata cu achizitia producatorului roman sunt Kandia, Magura, Sugus si Silvana.
Compania detinea in 2008 o cota de piata de peste 30% pe segmentul bomboanelor (excluzand pralinele din ciocolata), potrivit ultimelor date disponibile. Pe piata locala a ciocolatei, englezii sunt in acest moment al doilea mare jucator, dupa Kraft Foods, cu o cota de piata estimata de ZF la peste 20%.
De la intrarea in