Anul 2009 a marcat o schimbare totală a atitudinii marketerilor comparativ cu 2008, potrivit unui studiu realizat de compania Advantage Software Factory (ASF), furnizor local de soluţii IT pentru mediul de business. Astfel, dacă în 2008 clienţii veneau singuri spre companii pentru a solicita diverse soluţii, în acest an echipele de vânzări caută clienţi noi. În acelaşi timp, dacă anul trecum, în cadrul unei companii se punea accent mai ales pe creştere vânzărilor, în 2009 sco
Anul 2009 a marcat o schimbare totală a atitudinii marketerilor comparativ cu 2008, potrivit unui studiu realizat de compania Advantage Software Factory (ASF), furnizor local de soluţii IT pentru mediul de business.
Astfel, dacă în 2008 clienţii veneau singuri spre companii pentru a solicita diverse soluţii, în acest an echipele de vânzări caută clienţi noi. În acelaşi timp, dacă anul trecum, în cadrul unei companii se punea accent mai ales pe creştere vânzărilor, în 2009 scopul principal este atingerea target-ului, un lucru şi aşa destul de greu.
De asemenea, în 2008 companiile nu colectau informaţii despre clienţii existenţi sau potenţiali, în acest an situaţia s-a schimbat radical, departamentele de vânzări urmărind atent informaţii pentru activităţi de marketing şi caută noi oportunităţi, fiind atente să nu „scape” potenţiali clienţi.
Pe de altă parte, dacă în 2008 erau mai importante proiectele unice per client mergându-se după principiul “Hit&Run” (“Loveste şi fugi”), în criza este prioritară pastrarea clienţilor în portofoliu.
ASF a realizat o analiză a comportamentului echipelor de vânzări din cadrul a peste 100 de companii, în 2009 versus 2008. Rezultatele arată cum s-a modificat comportamentul acestora în doar un an, de la o piaţă plină de clienţi şi oportunităţi, la una afectată de criza, cu clienţi mai puţini şi efort mai mare de câştigare a acestora.